poniedziałek, 6 września 2010

Muzyczny tag.

Zostałam otagowana ponownie. Tym razem w zabawie muzycznej :) Dziękuję Sabbath i przyłączam się.Tyle,że stwierdziłam,że najlepiej będzie , jeśli znajdzie się tu tylko parę moich 'wszystkim znanych' ulubieńców,a resztę zapełnią kompozycje mniej znane, a przeze mnie bardzo lubiane. Tak w ramach podzielenia się czymś fajnym [no i inaczej, to nawet nie chce myśleć, ile musiałabym 'hostować :P]

 Od razu wymienie kogo zapraszam do zabawy:
LouLou
Marcina
Kolejność utworów nie ma znaczenia :P Nie do wszystkiego zamieściłam filmiki :P

Kategoria: Klasyka.

Mozart: lubię prawie wszystkie bardziej dynamiczne utwory. Jednak chciałbym przedstawić te mniej znane  :) Mianowicie żartobliwe utwory o jakże wdzięcznych tytułach: 'Leck mich im Arsch' [ w wolnym tłumaczeniu ' pocałuj mnie w dupę'- tu tekst], 'Difficile Lectu' [tu chodzi o wymowę i akcenty. Po wyjaśnienie zapraszam tu ], czy Bona Nox, która podobała się na tyle,że zmieniano jej wulgarny tekst :)

I muzyka na youtube:





Wagner:
The Ride of the Valkyries
The Flying Dutchman

Edvard Grieg:
The Hall of Mountain King

Carl Orff:
 Fortuna Plango Vulnera


Kolejna kategoria: Wariacje na temat klasyki. 

I tu prym dla mnie wiedzie śliczna Vanessa Mae z utworami Storm i:

 Devil's Trill [podobno najtrudniejszy utwór skrzypcowy, a twórca musiał sprzedać duszę diabłu,żeby móc go wykonać :)].klip z jakimiś aniołkami , bo inne nie chcą się ładować :(




 No i coś mniej 'sztywnego' :) ROCK

I zaczniemy od jednego z moich ulubieńców- Nick Cave:

Niestety Curse of Millhaven jest na youtube tylko w wersji koncertowej. Po utwór proponuję zajrzeć tu:
http://termometr.wrzuta.pl/audio/9KcBNPZ7bsz/nick_cave_and_the_bad_seeds_-_the_curse_of_millhaven

Za to wrzucam Weeping Song:




 Kolejna pozycja Rolling Stones z Paint it Black. [musiałam...za to nagranie z młodziutkimi Stones'ami ;)]



Areosmith - Dream On



 The Coasters - Down in Mexico 


Styx-Renegade




Kaczmarski - Obława [części 1-4]



Kaczmarski - Sen Katarzyny II



Poza tym bardzo lubię 'Krzyk' i 'Modlitwę o Wschodzie Słońca'.

Moje nowe odkrycie. Zespół Voltaire :D









Dwa ostatnie utwory pochodzą ze ścieżki dźwiękowej do anime: Cowboy Bebop. Z AMVkami,ale nie znalazłam w lepszym wydaniu :P






3 komentarze:

  1. Ha! Czekałam. :)
    Obsceniczne zabawy Mozarta nam. Ale chyba zbyt poważnie podeszłam do tematu... :)
    Cwałowanie Walkirii i W grocie Króla Gór brałam pod uwagę. Zacne kąski. A jednak... Zbyt poważnie podeszłam do tematu... ;)))
    Paint it Black uwielbiam i bez Beatlesów. Aerosmitch z resztą też. No i Cowboy Beebop, jedno z nielicznych anime, które znam i lubię.
    Widzę, że i u Ciebie różnorodnie. Dziękuję za zaspokojenie mojej ciekawości.

    OdpowiedzUsuń
  2. O-już zauważyłaś :) A ja jeszcze walczę z paroma linkami, bo wyskakuje błąd przy Devil's Trill i Renegade :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej, Chetnie sie pobawie, tylko prosze mi lopatologicznie wytlumaczyc o co kamam? ;)zupelnie wypadlam z blogowego obiegu; wakacje mi sie przedluzyly ;):)
    LouLou

    OdpowiedzUsuń